tiistai 25. syyskuuta 2012

Vekotin

Olen kerran onnistunut heittämään tarpeettoman vekottimen roskiin. Se oli kirpparilta ostettu siivuttaja. Ajattelin, että tätä en IKINÄ tarvi ja olin hyvin hyveellinen heittäessäni sen roskikseen.
Kunnes viime syksynä kun olin ostanut kuivurin ja innoissani siivutin veitsellä pieniä omenantumppuja kuivuriin. Ajattelin silloin, että olisiko joku muukin tapa siivuttaa ne. Mutta heitinkö tosiaan sen siivuttajan roskiin, muistelin, ja etsin joka paikan. Eikä auttanut kuin etsiä kirpparilta toinen!!


Mitä opimme tästä? Elä heitä mitään pois, hyvinkin jo viikon, tai ainakin vuoden päästä tarvitset juuri sitä!

11 kommenttia:

  1. Juuripa juuri, näin on käynyt kekäläisellekin. Oli sähköinenkin versio joskus. Hyvä vehje, kun osais käyttää ajoissa :-o

    VastaaPoista
  2. Aivan! Mitä opimme tästä. Kaikki talteen, vaikka kaapit pullistuis:)

    Mutta ihan oikeesti, jos kuivurissa kuivattaa, niin on hyvä jos siivut on samanpaksuisia, kuivuvat sitten yhtäaikaa! Siis ihan hyödyllinen vekotin.

    VastaaPoista
  3. Niinhän siinä monesti käykin, hi!
    Mulle on käynyt monta kertaa..lapset hakevat jotain tavaraa vintiltä, mitä ovat aiemmin sanoneet, että saa heittää pois ja mä vien kirparille tietty sitten.
    Mutta hetken päästä haetaan taas kissojen ja koirien kanssa tavaroita ja sitten päätellään aina, että "äiti on vienyt kirpprille tietenkin"!

    VastaaPoista
  4. Nam kuivatut omppu siivut ovat herkkua...sain niitä eilen naapurilta pussillisen,
    äsken niitä taas popsin...nam nam!

    VastaaPoista
  5. Hyviä varmasti! Oletko kokeillut marjoja kuivattaa? Voiko niitä kuivata tuolla?

    VastaaPoista
  6. Kuivatut omenat ovat hyviä. Noin on käynyt itsellenikin heitin roskiin, uuden etsiminen on mielessä.

    VastaaPoista
  7. Ahaa, tuolla tavalla omenia kuivataan. Eikö niitä enää ripustetakaan naruun, kuten ennen vanhaan? Kuivatut omenat ovat hyviä imeskeltäviä talvella telkkua katsoessa.

    VastaaPoista
  8. Voihan sen heittää sinne kirpparille :) Hakee sen sitten sieltä takaisin kun tarvitsee :)

    VastaaPoista
  9. Moni tarpeeton vekotin on usein myöhemmin tarpeellinen :)
    Minullakin on omenarenkuloita testausmielessä kuivumassa narussa.

    VastaaPoista
  10. Voi hitsi, että tuttua. On nimittäin sattunut itsellenikin.

    VastaaPoista
  11. No hitsi, oiva peli sinulla! Ja minä opin tästä, että omeinoita voi siivuttaa tuuollaisella vekottimella. Minä olen leikannut veitsellä ja kaikista siivuista tulee eri paksuisia, joten kuivuvat eri tahtiin.

    VastaaPoista