tiistai 25. lokakuuta 2016

Kiitollisuus


Rajalassa oli hauska ja mielenkiintoinen tapahtuma. Taideterapeutiksi opiskeleva tuttava piti  meille ryhmäterapian. Ensin keskusteltiin tunteista ja silloin päällimmäiseksi tunteeksi nousi kiitollisuus. Siitä sitten keskustelimme ja maalasimme kuvan.
Kiitollisuus on seurannut minua jo jonkin aikaa. Kaikki lähti siitä, kun läheiset ihmiset sairastuivat ja joku lähti jo taivaallisiin koteihin. Ajattelin,  olenko ollut kiitollinen siitä, että minä olen saanut olla terveenä? Sitten ajatus lähti konkreettisemmille urille, huomasin, että olen kiitollinen suorista varpaistani, jotka eivät ole kipeät, polvistani, jotka tosin ovat kuluneet, mutta joilla on tosi hyvä kävellä ja niin edelleen harmaantuvaan tukantupsuun asti. Tietenkin olen aina ollut kiitollinen läheisistä ihmisistä,  lapsista, aviopuolisosta ja ystävistä.
Nyt sitten pysäytti virren sanat. En ole koskaan tykännyt virrestä "Kiitos sulle Jumalani.." koska sävel on minusta outo ja poukkoileva. Nyt sanat alkoivat elämään: minun pitää olla kiitollinen koko elämästä, kaikista huonoistakin päivistä ja ohdakkeista jotka mua haavoitti!
Kuva kertoo, kuinka kiitollisuus pulppuaa sydämestä ja virtaa ulos. Pikkusydämet ovat kai erilaisia kiitollisuuden aiheita.
MINÄ OLEN NIIN KIITOLLINEN!!

7 kommenttia:

  1. Vaikuttava tilaisuus ja hieno maalaus. Liikuttavaa lukea ajatuksistasi, omani ovat hyvin samankaltaisia. Kai olemme tulleet siihen ikään, että jo osaa katsoa taaksepäin ja ymmärtää kaiken hyvän, mitä on saanut.

    VastaaPoista
  2. Kiitos tästä postauksestasi, olikin kiva tätä lukea!
    Sanon sulle samoja sanoja, kuin Uunakin tossa sanoo, ehkä meillä on jo sitä ymmärrystä tarpeeksi, että osaamme olla jo kiitollisia kaikesta, mitä saamme, tai mitä meillä jo on!

    VastaaPoista
  3. Kiitos hyvä tuuli lentää luokseni sillä minulla on myös aiheita olla kiitollinen.:-)

    VastaaPoista
  4. Hei vaan Tuulento.
    Minulla olisi Sinulle eräs mieltäni vaivaava asia, mutta en sitä näin julkisesti haluaisi ottaa esille. Voisitko ystävällisesti ottaa minuun yhteyttä s.postini kautta osoitteella: villiturkki@luukku.com
    Olisin hyvin kiitollinen jos vaivautuisit. :)

    VastaaPoista