keskiviikko 20. tammikuuta 2016

Huijausta

 
Viehättävä puhelinmyyjä sai minut tilaamaan ilmaiset näytteet vihreästä teestä ja omenaviinietikkakapseleista. Niiden peruminen kävi kuulemma näppärästi sähköpostitse ja palvelunumeroin.
No, päätin, että otan ne ilmaiset ja sitten kun saan paketin, perun ne. Ei se ihan niin käynyt. Toisessa tuotteessa oli sähköpostiosoite, johon laitoin peruutuksen. Toisessa ei. Siinä oli palvelunumero, johon soitettaessa tuli puhelimeen teksti: ei ole verkossa.   Menin nettiin ja kirjoitin googleen tuotteen nimen, ja sieltä löytyi kiukkuisia kirjoituksia siitä, ettei sitä voi perua.  Sitten kirjoitin googleen osoitteen (se löytyi paketista), joka oli Sveitsissä. Siitä osoitteesta löytyi peruutuslomake, joka olisi pitänyt tulostaa. Mun kone ei tulostanut sitä. Lomakkeesta löytyi kuitenkin sähköpostiosoite. Kirjoitin itse peruutuslomakkeen, tulostin, skannasin ja lähetin sähköpostitse. Peruutuksen syyksi sanoin "huono palvelu". Tähän minulta meni melkein koko päivä.
Entä jos joku vanhempi, tietokoneeton ihminen tilaa sen?
Nyt minäkin jo lopulta uskon, ettei puhelinmyyjiltä pidä tilata mitään!!

9 kommenttia:

  1. Juuri noista syistä en tilaa mitään mikä pitää joskus perua. Jos ei jo tilatessa saa nettiosoitetta mihin perua. Noita kannattaa aina tutkia ensin Googlaamalla, siellä on entisten asiakkaiden keskusteluja.

    VastaaPoista
  2. Olen kuullut paljon noista huijareista. Peruutus ja palautusosoitteet tulee olla selkeästi näkyvillä. Vaan eihän näitä huijareita kukaan valvo.
    Joskus lehtitilauksissa on samaa. Tyttärelle tuli kerran lehti jota hän ei ollut tilannut. Puhelinmyyjä oli tyrkyttänyt ja tytär kieltäytyi. Silti lehti tuli. Ja tietysti myös lasku. Siinä piti paljon tehdä töitä, että sai sen lopulta peruttua laskuineen.

    Itselleni kävi kaksi kertaa niin, että lopetettuani lehden tilauksen, sitä vain tuli.
    Niistä viisastuin niin, etten tilaa enää lehtiä, enkä mitään muutakaan puhelinmyyjiltä..

    VastaaPoista
  3. Huh.. ei kannata mitään puhelinmyyjiltä tilata. Nykyään en enää edes vastaa jos on tuntematon numero. Onneksi sait kuitenkin peruutuksen tehtyä. Muistan, kun yrittäjäaikoinani tein poliisille rikosilmoituksen, kun yritysrekisterikeskus (joka on laittomasti toimiva rekisteri) alkoi lähetellä karhukirjeitä tilauksista, joita en ollut tehnyt ja tuhansille yrittäjille. Rikollisuutta yritetään piilotella niin kannattaa netissä tehdä tutkimukset.

    VastaaPoista
  4. Paljon on näitä luontaistuote ym kauppiaita, jotka soittelee ja kauppaavat tuotteitaan. Peruminen tai tilauksen lopettaminen on vaikeaa useimiten. Nykyään vastaan puhelinmyyjille, että ei tuu kauppoja ja nappaan puhelun poikki.

    VastaaPoista
  5. Näitä kannattaa varoa ja ei pidä puhelinmyyjältä tilata. Tuosta asiasta kannattaa tehdä ilmoitus, muuten voi tulla kalliiksi.

    VastaaPoista
  6. Huijaus vissiin on kannattavaa, kun sitä niin paljon harrastetaan.
    Hyvä vaan, kun jaksoit ja sait peruttua. Hyvä myös, että kerrot tämän varoituksesksi.

    VastaaPoista
  7. Ei sitä ihmelääke Vita-brootakaan uskalla netistä tilata,jos ei auta niin saako peruttua. Kumma kun ei kaupoista näitä saa.

    VastaaPoista
  8. Äh, raivostuttavaa!

    (onneksi et perunut Heddaa....)

    VastaaPoista
  9. Ei ikinä mitään puhelinmyyjältä.

    VastaaPoista