tiistai 27. tammikuuta 2015

Tuunausta

 
Auto on tänään korjaamolla. Siihen vaihdetaan se kuuluisa jakopään hihna, josta on ollut juttua lehdissä ja somessa. Piti keksiä tekemistä. Eteisen yläkaapista löytyi tytöilleni tehty tuulitakki.

 
Sen hihat jo repsottivat. Leikkasin resorit irti.

 
Olin ostanut resorikangasta ja ommella hurautin resorin ja vielä siksakkasin sen. Sitten vasta katsoin jälkeä, resori oli ommeltu väärälle puolelle! Kun on tyhmä pää niin ruumiskin kärsii, sanoo sananlasku. Minä oon oikeesti tällainen!!

 
Eipä auttanut muu kuin ratkoa resori irti ja sain ommeltua kummankin paikoilleen. Näitä takkeja pitäisi olla jossakin toinenkin, kun oli kaksi samankokoista tyttöä.
Niin että mitä teen tällä? Kuulin, että meidän isolla kylällä on konttilaatikko, johon saa viedä ulkomaille tarkoitettua vaatetavaraa. Minulla voisi olla paljonkin sellaista. Harmittaa vain yksi juttu: tein kerran tytöille toppatakit. Kun näytin niitä heille, he sanoivat jyrkästi, että he eivät laita niitä päälleen. Piti ostaa kaupasta. Ei ne tosin minunkaan mielestä kovin nättejä olleet. Ne olivat varmaan parikymmentä vuotta tallessa, Sitten innostuin siitä konttiasiasta ja ajattelin, että jossain pakolaisleirillä lapset voisivat huolia ne päälleen. Etsin sieltä yläkaapista, mutta ei niitä enää ollut. Sitten vasta tuli hämärä muistikuva, että olin nakannut ne roskikseen. Minulle käy aina näin. Mitään en saa heittää pois!

9 kommenttia:

  1. Upean näköinen takki! Itse en osaa ommella mitään. Kuinka persoonallisia ja kivoja vaatteita saisinkin jos osaisin :) Vie kirpparille myyntiin, joku voi olla iloinen kun saisi noin nätin takin.Tai huutonettiin..itse laitann usein täällä olevaan ebayhin tai vien punaisenristin keräyslaatikkoon, huonoimmat sitten siihen vaatekeräyslaatikkoon josta joku valitsee hyvät ja huonot menee muuhun käyttöön.
    Jos minulla olisi tyttö ostasin tuon sinulta,! :)

    VastaaPoista
  2. Sinä sentään osaat ommella, toisin kuin minä. Kaunis takki, kyllä kelpaa jollekin mainiosti.

    VastaaPoista
  3. Heti tarttee, jos pois laittaa. Tekevälle sattuu, se on selvä ;D

    VastaaPoista
  4. Sievä takki onkin ja joku pikku tyttönen ilahtuu :-) Minäkin ompelin lasten vaatteista, varsinkin tyttöjen, suurimman osan. Tein myös siskon lapsille ja muidenkin. Saa persoonallisia vaatteita. Kaapissa odottaa kaunis mokkahame tuunausta ;=)

    VastaaPoista
  5. Kaunis takki onkin!
    Olet taitava, kun neulot vaatteitakin.
    Joskus, kun lapset olivat pieniä, mäkin neuloin vielä, mutta nyt se vaan on jäänyt.

    VastaaPoista
  6. Hiha oikein nuttu nurin on hyvä ohje ompelijalle. Ei nykyajankaan lapset huoli kuin merkkivaatteita, pelastusarmeijan keräyksiin saa pikkuvaatteet laittaa.

    VastaaPoista
  7. Minä olen oppinut jottei nyky suomalaiselle kotitekoiset kelpaa. Siksi huonot panen roskiin ja paremmat keräyksiin lähetysseurojen konttiin.

    VastaaPoista
  8. Siinä on vinha perä, kun jotain heittää pois, niin varmasti kohta on sen tarve. Silti minun on pitänyt heittää yhtä ja toista pois, sillä pikkutiloihin ei mahdu. Kovetan itseäni olemaan haikailematta poisheitettyjen tavaroiden/vaatteiden perään.
    Tuolle entraamallesi nätille takille löydät varmaan käyttäjän.

    VastaaPoista