torstai 7. marraskuuta 2013

Petsaus


Kerroin edellisellä kerralla, että olen saanut kirjahyllyni puhdistettua. Nyt sitten onkin vuorossa sen petsaus. Olen ostanut tumma tammi - merkkistä väriä. Vähän nyt vain arveluttaa, että mitähän tuli ostettua.

Tuli siitä onneksi tummaa, kun lisäsin vettä.
 Ensin pitää hyvin hiottu huonekalu pyyhkiä kostealla pyyhkeella, jotta "karvat" nousevat pystyyn, sitten uusi hionta.


Kun pinta on kuivunut käydään pensseli kädessä hyllyn kimppuun.
Sisäpuoli näyttää eri väriseltä ja sitä se onkin. En nimittäin viitsinyt hioa pois alkuperäistä petsiä. Nyt oli se kokeilu ammoniakilla vuorossa. Siinäpä joutui ope laskemaan miten 25% liuoksesta saadaan 15% ? Minä olin suunnitellut kaiken eri lailla, mutta tein sitten niin kuin mulle ehdotettiin. Hieroin ammoniakkipyyhkeellä sisäpuolta, että petsi tasoittuisi, mutta kuten näette, ei se juuri tasoittunut. Ei se paljoa haittaa, sehän on sisäpuoli ja siihen tulee vielä hylly ja lasiovet.
Ensi kerralla lakataan.


4 kommenttia:

  1. Jauhe ei aina kerro lopputulosta. Kait sisäpuoli petsauksen jälkeen tasoittuu?

    VastaaPoista
  2. Sinä olet kyllä melkoinen mestari!

    VastaaPoista
  3. Aika monta osattavaa asiaa. Onkohan ne kirjoitettu jonnekin ylös?

    VastaaPoista
  4. Taas kerran katsoin mökillä samantyylistä vitriiniä, autotallissa se vielä on.

    VastaaPoista